МВС Укрїни. Експертна служба
ВЕРСІЯ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
uken
МВС Укрїни. Експертна служба

ДОСТОВІРНИЙ ВИСНОВОК - НАДІЙНЕ ДЖЕРЕЛО ДОКАЗУ!

Герб Рівненської області

В умовах зростаючої інтенсивності дорожнього руху особливе значення набуває питання забезпечення його безпеки. У цьому плані технічний стан і обладнання транспортних засобів стає в ряд першочергових проблем. Невиявлені вчасно або неусунуті несправності транспортних засобів збільшують ймовірність виникнення ДТП.

Прикладом нехтування даними вимогами стала дорожньо-транспортна пригода, яка відбулася у березні внаслідок якої відбувся наїзд автомобіля Daewoo Sens T 13110 на пішохода.

В результаті даної дорожньо-транспортної пригоди пішохід отримав тілесні ушкодження, а транспортний засіб зазнав механічних пошкоджень.

В ході досудового розслідування до Рівненського НДЕКЦ МВС України призначено судову інженерно-транспортну експертизу з дослідження технічного стану транспортного засобу, що брав участь в даній ДТП.

Під час проведення експертизи з дослідження технічного стану автомобіля Daewoo Sens T 13110 (на зображенні 1), відповідно до поставлених питань, були проведенні дорожні випробування з метою перевірки функціональності робочої гальмівної системи.

Зображення 1. Автомобіль Daewoo Sens T 13110. Вигляд спереду з правого боку.

Так автомобіль Daewoo Sens T 13110 розганявся та в послідуючому загальмовувався. При цьому було встановлено, що загальмовувалися до блокування лише передні колеса, тоді як задні колеса вільно проверталися.

Для встановлення несправності гальмівних механізмів задніх коліс, було демонтовано задні колеса та гальмівні барабани. При дослідженні відповідних гальмівних механізмів задніх коліс було встановлено, що внаслідок неправильного конструктивного розташування регулювального важеля системи автоматичного розведення гальмівних колодок відносно гайки стержня розпірної планки (на зображеннях 2, 3) при поступовому спрацюванні гальмівних поверхонь гальмівні колодки не розводились та не було достатнього контакту між гальмівними колодками та робочими поверхнями гальмівних барабанів для ефективного процесу гальмування задніх коліс. Вказана несправність в роботі гальмівних механізмів задніх коліс автомобіля Daewoo Sens T 13110 виникла в результаті невірного регулювання важеля системи автоматичного розведення гальмівних колодок під час проведення заміни (ремонту) гальмівних механізмів.

Зображення 2. Вигляд конструктивного розташування регулювального важеля системи автоматичного розведення гальмівних колодок відносно гайки стержня розпірної планки заднього лівого колеса автомобіля.


Зображення 3. Вигляд конструктивного розташування регулювального важеля системи автоматичного розведення гальмівних колодок відносно гайки стержня розпірної планки заднього правого колеса автомобіля.

Таким чином, в ході проведення інженерно-транспортної експертизи з дослідження технічного стану транспортного засобу встановлено, що робоча гальмівна система автомобіля Daewoo Sens T 13110 знаходилася в стані часткової відмови оскільки його задні колеса не гальмували, що в свою чергу призвело до зменшення величини усталеного сповільнення та, відповідно, до збільшення гальмівного та зупиночного шляхів. Несправності, які стали причиною відмови задніх гальм, водій вказаного транспортного засобу міг виявити в ході технічної експлуатації та під час руху шляхом проведення контрольного гальмування.

В даному конкретному випадку водій транспортного засобу проігнорував те, що його транспортний засіб знаходився в технічно несправному стані.

Враховуючи те, що транспортний засіб є джерелом підвищеної небезпеки він завжди повинен бути у справному стані. У випадку неможливості виконання цієї вимоги експлуатація транспортного засобу, відповідно до вимог Правил дорожнього руху України, не допускається до приведення його у справний стан. Однак, як показано в даному випадку, водій проігнорував дані вимоги, що сприяло виникненню дорожньо-транспортної пригоди.

Окремо хотілось би порадити водіям проводити ремонт у відповідних спеціалістів на спеціалізованих станціях технічного обслуговування.

Рівненський науково-дослідний
експертно-криміналістичний центр МВС України