МВС Укрїни. Експертна служба
ВЕРСІЯ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
uken
МВС Укрїни. Експертна служба

ДОСТОВІРНИЙ ВИСНОВОК - НАДІЙНЕ ДЖЕРЕЛО ДОКАЗУ!

Герб Рівненської області

11-12 квітня в Рівному, за ініціативою та організації директора Рівненського НДЕКЦ, відбувся дводенний тренінг для директорів НДЕКЦ з областей на тему «Психологія ефективного керівника».

Якісно підготувати та провести тренінг, враховуючи специфіку роботи експертної служби, вдалося завдяки тривалій співпраці Рівненського НДЕКЦ з керівником психологічної служби ГУНП в Рівненській області.

За структурою, тренінг складався з наступних частин, які охоплюють найважливіші аспекти психології управління:
1. Психологічна характеристика особистісної моделі керівника.
2. Комунікативна компетентність керівника.
3. Конфлікти в управлінській діяльності.
4. Психологічні особливості реалізації стилів керівництва колективом.
5. Професійне зростання лідера.
6. Основи тайм-менеджменту: планування та постановка цілей.
7. Мотивація, як психологічний рівень управління.

Більшість учасників тренінгу приїхали в Рівне за сотні кілометрів з різних куточків України з роками власного життєвого та управлінського досвіду, але з бажанням саморозвиватись та отримувати нові знання. На початку роботи, в декого було дещо скептичне ставлення до психології та можливостей її впливу на колектив та організаційно-управлінську діяльність. Проте, цей стереотип доволі швидко зруйнувався в процесі тренінгу та під впливом демонстрації результатів Рівненського НДЕКЦ.

Під час тренінгової роботи, достатньо легкі та цікаві для сприйняття блоки інформації щодо розуміння характеристик та формування особистісної моделі керівника, особливостей вербальної і невербальної комунікації, поступово змінювалися на більш складні для розуміння та аналізу учасників. «Сухі» теоретичні знання, принципи, схеми, правила, рівні та моделі відпрацьовувалися в спеціально підібраних цікавих тренінгових вправах, які давали можливість наглядно продемонструвати учасниками важливість впровадження та застосування наданої інформації в їх повсякденній управлінській діяльності.

Учасники тренінгу приймали участь у загально групових дискусіях, рольових іграх при розгляді конфліктних ситуацій, аналізували основні свої помилки при передачі інформації, в міні-групах визначали переваги та недоліки різних стилів управління. Вчилися правильно формулювати свої цілі за моделлю SMART, ефективно планувати свій час. Напрацювали перелік поглиначів часу для експерта та керівника, способи мотивації підлеглих, визначали потреби керівників та підлеглих і емоції, які виникають при їх нереалізованості та багато іншого.

Мабуть одним з найскладніших аспектів роботи була мотиваційна спрямованість працівників експертної служби. Доволі складно відмовитися від звичного методу примусу, сили, залякування, які формувалися роками і шукати методи саме позитивної мотивації та навчитися впроваджувати в своїй управлінській діяльності принцип А. Екзюпері: «Якщо ти хочеш побудувати корабель, не треба скликати людей, планувати, ділити роботу, діставати інструменти. Треба заразити людей прагненням до нескінченного моря. Тоді вони самі побудують корабель». Знання отримано, успіхів у «будівництві»!

 

Рівненський науково-дослідний
експертно-криміналістичний центр МВС України