МВС Укрїни. Експертна служба
ВЕРСІЯ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ
uken
МВС Укрїни. Експертна служба

ДОСТОВІРНИЙ ВИСНОВОК - НАДІЙНЕ ДЖЕРЕЛО ДОКАЗУ!

Герб Рівненської області

Однією з найважливіших проблем, що стоять перед автомобільним транспортом, є підвищення експлуатаційної надійності автомобілів. У процесі експлуатації автомобіля, в результаті впливу на нього цілого ряду чинників, відбувається незворотне погіршення його технічного стану. Основними постійно діючими причинами зміни технічного стану автомобіля при його експлуатації є: зношування, пластичні деформації, втомні руйнування, корозія, а також фізико-хімічні зміни матеріалу деталей ("старіння"). Такий випадок трапився в практиці проведення досліджень технічного стану транспортних засобів у Рівненських експертів-автотехніків.

Так до Рівненського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України надійшла заява директора одного з приватних підприємств на проведення експертного дослідження технічного стану автомобіля "ГАЗ 3302", який потрапив в дорожньо-транспортну пригоду. Водій зазначеного автомобіля стверджує про відмову робочої гальмівної системи транспортного засобу, через що й відбулося зіткнення даного автомобіля з іншими транспортними засобами. В свою чергу механік по випуску автотранспорту на лінію вказує на те, що перед виїздом автомобіль "ГАЗ 3302" пройшов плановий контрольний технічний огляд, при цьому будь-яких несправностей робочої гальмівної системи виявлено не було.

Прибувши на місце зберігання автомобіля експерт-автотехнік почав проводити дослідження його робочої гальмівної системи. При цьому було встановлено, що видимих пошкоджень елементи даної системи не мали. В ході проведення випробувань автомобіля було констатовано повну відмову робочої гальмівної системи. Під час дослідження відбулося різке падіння рівня гальмівної рідини в бачку головного гальмівного циліндру, що свідчить про розгерметизацію системи. Однак, на здивування експерта та присутніх, слідів витоку рідини з гальмівного приводу в салон автомобіля чи на зовні не було. В процесі поелементної діагностики та поглиблених досліджень експерт встановив, що витік гальмівної рідини відбувся в середину вакуумного підсилювача гальм внаслідок тріщин і розривів манжет головного гальмівного циліндру. Саме через це гальмівна рідина при натисканні педалі гальм з головного гальмівного циліндру потрапила в середину вакуумного підсилювача, що в свою чергу спричинило відсутність достатнього тиску рідини в гальмівному приводі, який створювався головним гальмівним циліндром під час натискання педалі гальм, а також порушення роботи вакуумного підсилювача.

Експерт-автотехнік встановив, що хоча й повна відмова робочої гальмівної системи виникла під час натискання педалі гальм водієм безпосередньо перед дорожньо-транспортною пригодою, однак несправність, яка її спричинила, виникла внаслідок тривалої експлуатації автомобіля перед дорожньо-транспортною пригодою. Зношені деталі гальмівного приводу автомобіля вже давно потребували заміни.

Таким чином, даний випадок ще раз доводить незмінну істину: своєчасне та якісне технічне обслуговування автомобіля набагато дешевше, ніж його ремонт після дорожньо-транспортної пригоди через неналежний технічний стан.

Рівненський науково-дослідний
експертно-криміналістичний центр МВС України